Kurset for Internationalisering og Markedsudvikling
Gør jeres virksomhed mere værdifuldt med markedsudvikling og øget internationalisering
Over 90 virksomheder har nu gennemført dette kursus, og alle har haft nytte af programmet. Kurset har givet virksomhederne realistiske og gennemførlige planer for en betydelig stigning i deres eksport.
De virksomheder der har gennemført kurset, kommer fra mange forskellige brancher og i alle mulige størrelser. Fælles for virksomhederne er, at de allerede inden kurset har etableret eksport til en række lande, og at de kender deres markeder.
Formål
En betydelig forøgelse af din virksomheds omsætning og indtjening på eksportmarkederne. Efter kurset har du bl.a. opnået følgende:
- En optimering af din virksomheds ressourcer og gennemslagskraft på det internationale marked
- Enighed blandt de ansvarlige medarbejdere om deres muligheder for at øge eksporten betydeligt
- Et beslutningsgrundlag for en aktivitetsplan for de kommende år
- Et koncept, der gør det muligt løbende at følge op på aktivitetsplanen
- En effektiv markedsføringsplan
Programmets hovedpunkter er sammen med praktiske oplysninger anført nednefor. Du er velkommen til at tage kontakt med Jan Rommerdahl, der fungerer som proceskonsulent ved programmets gennemførelse.
Proceskonsulent
Seniorpartner Jan Rommerdahl
Jan Rommerdahl har mange års praktisk erfaring med salg og marketing på konsumentmarkedet og på business-to-business markedet. Han har en bred international baggrund.
Han er civiløkonom med speciale i International virksomhedsøkonomi fra Handelshøjskolen i København og har studeret ved INSEAD i Frankrig og IMD i Schweiz.
I 1994 etablerede han sin egen kursusvirksomhed, hvor han underviser i Danmark og udlandet. Typisk i danske virksomheders datterselskaber.
Kurset indeholder 6 faser, hvor deltagerne arbejder efter en nærmere angiven fremgangsmåde:
1. UDGANGS-SITUATION
2. RESULTAT-
KRAVENE
3. MARKEDERNES
MULIGHEDER
YDRE VILKÅR
- generelle
- specifikke
INDRE VILKÅR
- økonomi
- finanserne
- produkterne
- planer, projekter
- kompetencefeltet
- idégrundlaget
PRIORITERING AF KONSEKVENSERNE
- sandsynlig
- omfang
- nærhed
KAPACITETSKRAV
- timer
- volumen
- værdi
INDTJENING
- resultat efter skat
- dækningsbidrag
LIKVIDITET
- varelager
- debitorer
- leverandørgæld
- bankkreditter
TOTALMARKEDET
- det aktuelle
- det uudnyttede
DET RELEVANTE TOTALMARKED
PROGNOSEN
KONKURRENCE-STABILITET
VILKÅR FOR SUCCES
4. VALG AF
STRATEGI
5. SALGS-
POLITIKKEN
6. PLANER OG
BUDGETTER
VORE VARIGE KONKURRENCE-FORDELE
VALG AF KONKURRENCE-STRATEGI
- markedernes antal
- markedsandelenes
størrelse
IDEALSALGET
- produkter/markeder:
volumen
KONTROL PÅ INDTJENINGEN
VALG AF INTERNATIONAL MARKEDSSTRATEGI
- egen salgsorg.
- forhandler
- agent
- handelseksportør
- salg på forespørgsel
Ændringer heri de næste 3 - 5 år
FOR HVER MARKEDSKATEGORI
- vareudvalg
- kvalitet
- distribution
- levering
- betaling
- service
- pris
- salgsindsats
SPECIFICERET FOR HVERT ENKELT MARKED, F.EKS.
- Tyskland
- Sverige
- Storbritannien
- Kina
- Rusland
- Japan
- USA
- Egypten
- Chile
RESULTATER: FORVENTNINGER OG KRAV
- kapacitet
- indtjening
- likviditet
RISIKOVURDERING
- kritiske faktorer
- kritiske tidspunkter
- overvågning
- etapeplaner
- frigørelse
- fleksibilitet
HANDLINGSPLAN
- aktivitetsoversigt
- opgavebeskrivelse
- mulige vanskeligheder
- information
- den samlede plan
Forud for kursets gennemførelse tages der kontakt til virksomheden, og der fremsendes forberedelsesmateriale, så de nødvendige informationer er til rådighed inden kursets begyndelse.
Deltagere
Personer der arbejder med kunder og salgskanaler på virksomhedens eksportmarkeder. Deltagerne må være i besiddelse af paratviden om virksomhedens økonomi, kapacitet, produkter og markeder. Deltagerantallet er minimum 2 og maximum 12 personer.
Tid og sted
Kurset er et virksomhedsinternt kursus og tid og sted for gennemførelse aftales med virksomheden. Kurset gennemføres over 4 sammenhængende dage.
Pris
Kr. 60.000,-, som dækker undervisning og materialer.
Prisen er excl. moms, forplejning og eventuelle transport- og opholdsudgifter.
Yderligere information
Kontakt ROMMERDAHL U&U, Adelgade 1, 1304 København K for yderligere information, telefon 3333 0937, eller på e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.