Eksportsalg gennem agenter og forhandlere
Lær på kurset hvordan du kan forbedre dit eksportsalg gennem agenter og forhandlere
På dette kursus i Eksport gennem agenter og forhandlere lærer du hvordan du kan få bedre og mere effektive salgskanaler på dine eksportmarkeder. Kurset er med succes blevet gennemført i mange år og er løbende blevet opgraderet til nutidens krav. Kurset er et grundkursus i eksportsalg gennem agenter og forhandlere.
Hvad nytter det at have verdens bedste produkter, hvis salgskanalerne ikke fungerer? For at få succes med eksportsalget er det af afgørende betydning, at man råder over gode salgskanaler på eksportmarkederne. Salgskanaler der er aktive, konkurrencedygtige og med fælles interesse i vækst, markedsandele og fortjeneste. De hænger ikke på træerne. Men de findes. Måske har I dem allerede. Men de skal aktiveres.
Udbytte
På kurset får deltagerne en gennemprøvet model (SAF) præsenteret, øvet og diskuteret, som kan give firmaerne aktive og konkurrencedygtige salgskanaler på eksportmarkederne. SAF-modellen er baseret på en række virksomheders erfaringer.
Efter kurset kan deltagerne målrettet gøre salgskanalerne til en af virksomhedens stærkeste konkurrencefordele. Deltagerne kan vurdere på hvilke og hvor mange eksportmarkeder, man skal have salgskanaler. Deltagerne kan vurdere, hvilke typer af salgskanaler som bedst kan styrke virksomhedens konkurrenceevne i et givet forretningsområde. Deltagerne kan etablere nye salgskanaler og afvikle gamle, Deltagerne kan ved brug af SAF-modellen samarbejde/lede salgskanalerne, så virksomhedens mål til stadighed bliver indfriet.
Indhold
Kurset har 4 hovedemner: 1. Etablering og afvikling, 2. Ledelse og samarbejde, 3. Økonomisk styring og 4. Retsregler.
Emnerne behandles ved at aktivere deltagerne i cases og ved øvelser i grupper, plenumdiskussioner på baggrund af undervisernes oplæg.
Emnernes indhold er:
Etablering og Afvikling
Prioritering på eksportmarkederne
Forskellige typer af salgskanaler
Sådan findes agenten/forhandleren
Valg af salgskanal
Sådan afvikles gamle salgskanaler
( ca. 1 dag af kurset )
Ledelse og samarbejde
Programmer for pleje af salgskanalerne
SAF-modellen som et ledelsesværktøj, der virker
Hvor stor indflydelse vil vi have?
Sådan bestemmes, hvad salgskanalen skal gøre
Sådan motiverer du salgskanalen
Sådan kontrollerer du salgskanalen
Praktiske erfaringer på forskellige eksportmarkeder
( ca. 1 dag af kurset )
Økonomisk styring
Vurdering af den enkelte sælger
Budgetter
Rapportering
Resultatsopgørelse
Analyser
Omkostninger
( ca. ½ dag af kurset )
Retsregler
Retsregler for agenter og forhandlere
Retsregler for datterselskaber
kontrakter og aftaler
Direktiver om handelsagenter
( ca. ½ dag af kurset )
Deltagere
Personer som arbejder med eksport gennem agenter, forhandlere, datterselskaber eller andre former for salgskanaler. Dem der har brug for nogle grundlæggende eksport-værktøjer, der virker.
Tid og sted
2.-4. december 2024, Ingeniørforeningen, København.
Kurset begynder den første dag kl. 09.30 - 17.00 den anden dag kl. 09.00 - 17.00 og den tredje dag kl. 09.00 - 16.00.
Underviser
Senior rådgiver Jan Rommerdahl, civiløkonom, HD i udenrigshandel der fra en ansættelse i DI/Dansk Industri blev selvstændig og har undervist i en lang række af erhvervslivets organisationer, virksomheder og deres datterselskaber i udlandet.
Kursuspris
Kr. 14.500,- pr. deltager, som dækker undervisning, materialer og forplejning. Prisen er excl. moms.
Tilmelding
Venligst send eventuelle tilmeldinger til: e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller til: ROMMERDAHL U&U, Adelgade 1, 1304 København K, tlf.: 3333 0937, eller på: www.rommerdahl.dk
Afmelding
Afmelding eller overflytning til anden tid er vederlagsfrit indtil 4 uger før kursusstart. Ved afmelding/overflytning senere end 4 uger før kursusstart beregnes et gebyr på 35% af kursusprisen, dog 100% hvis afmeldingen sker 2 uger eller senere før kurset.
- Ret til ændringer forbeholdes -